ZNEJ SVOU HODNOTU

4/08/2013

Tento článek jsem se rozhodla sepsat, protože mě už trochu rozčiluje, jak obchodníci zneužívají blogy, aby si udělali reklamu za pakatel. Firmy, o kterých se v článku zmiňuji, že jsem jimi byla oslovena nejsou žádné "garážové" eshopy, ale známí hráči na webovém trhu. Chci vám trochu poradit ohledně spoluprácí a nabídek, kterých se většina z nás na blogu dočkala od různých firem nebo společností. A nebo jste někoho oslovili vy. A celkově se s vámi chci podělit o svoje příběhy, třeba se i zasmějete.
Sama jsem se mnohokrát setkala s tím, že mě chtěli odbýt nějakou (vtipnou) částkou nebo produktem, který měl nákupní hodnotu pár korun (ano, nejsme hloupí a víme, že oni nakoupí levně a draze prodají, pravda byznysu). Nebo se jednalo o produkty pořízené na ebay a prodávané nad cenou. No zamyslete se, dělali by jste tomuto reklamu a doporučovali to ostatním?

Nechci ohrnovat nos nad penězi, byť by to bylo pár korun. Jsem ráda, že blog k něčemu je, že ho někdo ocení a chtěl by se mnou spolupracovat. Ale nelíbí se mi, když tyto společnosti berou blog jako něco, na čem si navaří kašičku pro sebe a my autoři blogů posbíráme jen drobky. I vy si na to dejte pozor. Musíte znát svou hodnotu a nenechat se sebou zametat.

Tyto společnosti často chtějí, aby jste třeba zveřejnili článek bez odměny, jen tak a už tím jim děláte reklamu zadarmo. Všude jinde se za reklamu platí tisíce a firmy berou blogy jako něco, co se dá lehce využít k reklamě za malý peníz. Jak už jsem ale psala, vy musíte znát svou hodnotu. Nemůžete se nechat degradovat tím, že příjmete jejich podmínky a minimální nabídky. Kde to jsme?

Nesetkala jsem se s tímto přístupem jednou a nejedná se jen o mě. Mluvila jsem i s jinou autorkou blogu (nejednou) a tohle je úplně normální a děje se to pořád okolo mě.
Pochopím, když někdo nabídne za článek nějakou částku nebo odměnu v hodnotě 100kč autorovi blogu, který má například 150 čtenářů (to jsou dle mě takové ty začátky). Ale pokud má váš blog návštěvnost 3000 - 3500 (zobrazení blogu) za den a nabídnou vám úplně tu samu částku, tak to je opravdu málo a měli by jste se zamyslet nad tím, jak s vámi ta firma jedná - není to rozhodně správně. Co se týče těchto čísel, tak jsem uvedla konkrétně sebe.

Stalo se to, že mi firma nabídla odměnu v určité hodnotě (pozn. můj blog má skoro 700 čtenářů) a pak jsem zjišťovala u ostatních a zjistila jsem, že tu samou hodnotu nabídli i jiným autorům, kteří mají 2x méně čtenářů, než má konkrétně můj blog. Nenaštvalo by vás to alespoň trochu?
A toto je to jednání, na které si musíme a musíte dávat pozor. Doporučuju informovat se u ostatních a zjišťovat. Bohužel, firmy to totiž (na vás) zkouší a nabídnou vám nejdřív minimum a pokud se toho chytnete, tak si jen mnou ruce. Neříkám ale, že jsou takoví všichni. Mluvím jen o konkrétních případech.

Další příhoda s firmou, která mě kontaktovala. Jednalo se o prodej šperků. V popisu bylo, že se jedná o drahé kameny a drahé kovy či co. No, bohužel ty samé produkty byly k prodeji na ebay. A bohužel i na tom eshopu byly použity stejné fotky jako na ebay a například i "japan style". A tam už vám to docvakne.

Oslovili mě s tím, že za článek mi pošlou jeden šperk v hodnotě např 800kč, přitom ten samý produkt byl na ebay za 2 dolary. Když jsem se firmě ozvala a chtěla jsem vysvětlení nebo nějakou zajímavou výmluvu, dělali mrtvého brouka. Našla jsem i jednu autorku blogu, která tento eshop propagovala a tak jsem ji upozornila čemu dělá reklamu a dala jsem jí nějaké info, aby si ověřila, že jde o takový malý podvod z jejich strany. Určitě jich bude víc, které ani neví, že šlo o nějakou "krpu". Mimochodem ani jejich podmínky nebyly nic moc. Podmínkou bylo, že zveřejníte nejprve tři články o jejich špercích (o kterých ale vlastně nic nevíte, když je nemáte doma!) a až potom vám tedy jeden pošlou (člověk by se tomu i zasmál).

Takže na toto by člověk opravdu neměl přistoupit. Vždyť dělat reklamu něčemu, o čem nevím, zda to k něčemu je a jak je to s kvalitou - to je hloupost.

Některé autorky blogů spolupráci i zapřou, protože v ČR jsou lidé nepřejícní a úspěch se neodpouští, určitě to znáte. Ale podle mě by se tomu každý autor blogu měl postavit. Podle mě se to ve většině případů stejně provalí, o nic ani nejde. Je tedy něco jiného, když vás o to slušně požádá společnost, aby jste nepsali, že máte produkty darem k propaganci. Tam to musí (měla by) pochopit většina a pokud jste ochotni vyhovět, tak proč ne.




You Might Also Like

66 komentárov

  1. Elinko napsala si to moc hezky a naprosto s tebou souhlasím. Také mám teď rozjetou jednu spolupráci s eshopem se šperky, ale není to naštěstí tak, že by nejdřív chtěli článek a pak až poslali odměnu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já jednu takovou spolupráci aktuálně taky mám a rozhodla jsem se na to přistoupit (zveřejnit o nich pár slov a po té dostat produkt). I když jsem jim prvně řekla ne.

      Ale jelikož se mi ten shop líbí, i jejich ceny, tak o nich ráda napíšu. Ale pokud tam je víc faktorů, které pro mě prostě nejsou vůbec výhodné, tak to vždy utnu.

      Napíšu o nich, co chci. Ale nebudu psát o tom, že mají super zboží, když jsem to ani neměla v ruce.

      Delete
  2. No mely by ty firmy trosku zapremyslet... Jenze oni toho vyuzivaj, protoze jsou takove blogerky ktere tu spolupraci vemou za cokoliv, tak to zkousi na vsechny...

    www.lucieglam.blogspot.cz

    ReplyDelete
  3. Přesně!! co tu Eli píšeš, to je od firem hanebnost a nechápu, jak někdo může takhle rejžovat z malých blogů

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mě asi nejvíc pohoršuje, když autorka blogu dělá reklamu smějdům a ví o tom. To je asi největší hnus.

      Delete
  4. Tak blog je tvůj a je jen na tobě, co na blogu zveřejníš, že. Dle mě tady ti obchodníci, co nakoupí náramek na ebay za 2 dolary a prodávají jej pak v ČR za 500Kč, to jsou podvodníci. Ale dnes už by si každý měl umět vyhledat a projít internet, aby zjistil, zda se výrobek nedá sehnat levněji, případně a to hlavně, zjistit co je prodejce zač. Když to tak čtu, tak ti asi psali spíše neseriózní prodejci, ti, co mají zajetý shop, platí měsíčně desítky tisíc na reklamu, by tě asi o reklamu zdarma fakt nepožádali. Bych jim jen psala, ne děkuji a hezký den a hotovo:o)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bohužel, oslovily mě velké firmy, například jeden velký eshop s parfémy, který budou určitě všichni znát. ;) A oslovily mě firmy, kterým dělají reklamu jiné (lepší) bloggerky a přitom vědí, že jsou to šunty z ebay. Ale nebudu nikoho jmenovat, možná by jsi sama byla překvapena.

      Delete
    2. Tak to si asi z tebe dost vystřelili, protože jestli se jednalo o větší eshop, tak tam už se náklady na reklamu pohybují fakt v desítkách až stovkách tisíc měsíčně, takže tohle je fakt divné.. Určitě nemá cenu se nad tím rozčilovat..:)

      Delete
    3. V tom případě si nevystřelili jen ze mě. :)

      Delete
    4. Já mám třeba konkrétně taky jednu tuhle zkušenost - eshop tu zatím nechci jmenovat, protože si na to chystám samostatný článek. Ale - Alizzei, máš pravdu v tom, že velké eshopy měsíčně na reklamu vydávají obrovské peníze a desetitisíce to nejsou, řekla bych, že spíš se to blíží ke stovce, ale na druhou stranu chtějí ušetřit na všem. Takže to prostě zkusí. Navíc blogosvět zatím není braný (minimálně tady u nás) jako jedno z nejsilnějších reklamních médií vůbec. A spíš souhlasím s tím, že spousta bloggerek ani nezná svoji cenu, jak tu Elizabeth psala a prostě berou cokoliv, jen, aby to měli zadarmo. I když jsou to velké e-shopy, tak potřebují, aby o nich bylo slyšet ze všech stran.

      Delete
    5. Ano, ano, psala jsem desítky až stovky měsíčně, ale zas je potřeba stát při zemi, pokud blog nemá denně tisíce orig. návštěvníků, tak zas nemůže čekat, že mu obchodníci budou platit tisíce, myslím, že za produkty může být rád, ale prostě záleží na statistice blogu.. Ono je pak taky rozdíl mezi blogem, který je založen jen tak pro radost a blogem, založeným za účelem výdělku, a že takových i známějších je hodně, ale kdo se v této oblasti nepohybuje, tak mu to asi ani nedochází..
      Třeba poslední dobou mám dojem, že pár větších blogů jejich zakladatelky už využívají prostě jen pro zisk, na komentáře reagují výjimečně, odpovídají jak se jim to hodí a neustále přidávají samé PR články:o/ Což je každého věc, ale...

      Delete
    6. Tak samozřejmě.. Ale mně spíš šlo o to, že konkrétně jeden eshop, co oslovil půlku našeho blogosvěta s tím, že prodává kvalitní šperky s drahými kameny a že chce nejprve článek a pak něco pošle. Nedalo mi to a na ebay to stojí pár kaček. Ale pozor, pán není charita, aby něco posílal dřív než si zjistí, kolik návštěvníků mu blog přivede..
      Všeobecně, blogy nejsou o výdělku, ale když už si s ním člověk tu práci dá, tak ho potěší, když něco dostane. Za sebe jsem už odmítla několik spoluprací a teď právě jednu s takovým eshopím gigantem, protože mi prostě přišla totálně ujetá :)

      Delete
    7. tohle mi je podezrele s tim e-shopem s drahymi sperky, ktere jsou jinak z ebay. asi vim, o ktery jde :) upozornila me na nej jedna bloggerka, ktera s nim sama spolupracovala, at si dam pozor. Musim rict, ze jsem taky naletela a dost tomu verila, dokud jsem sama nenarazila pri komunikaci s panem "nejsem charita".

      Delete
    8. Ano, ano, tento pán psal všem to stejné (stejné maily, stejné věty). Jednou oslovil mě i Shoesmaniac zároveň a tak jsme mu psaly podobné odpovědi a on nám psal ty stejné maily. No sranda! :)

      Delete
    9. Byl to eshop www.whiterose.cz. Narovinu to řeknu, protože by o tom mělo vědět, co nejvíc lidí, jaké šmuky cpou lidem za ty jejich ceny!

      Snad nevadí, že jsem to napsala Eli! Měj se hezky a víc takových článků prosím! :)

      Delete
    10. tak jsem si to myslela spravne :D ted se fakt stydim. mimochodem mam doma jeden sperk a ted nedavno jsem ho nasla na cinskem e-shopu. hezky sice je, ale ta kvalita vazne neodpovida cene 800,- korun. schvalne toto panovi napisu a jsem zvedava, co mi na to odpovi.

      Delete
  5. Myslím, že ten, kdo by se měl zamyslet nejsou ani tak firmy (ty to dělají, protože jim to prochází, v dnešní době je slušnost vzácností ), ale hlavně blogerky, které tak nevýhodné spolupráce přijímají jen proto, aby měly produkt zadarmo. Vždyť za reklamu na webu nebo v časopise, která čte třeba 3000 lidí, tak jako některé blogy, by firma platila tisíce, autorka blogu ale dostane třeba jen ten šampón, o kterém píše recenzi v hodnotě 100 korun....takže firma má reklamu, kterou vidí tisíce lidí prakticky zadarmo....blogerky jim tak dělají takovou "charitu". Neříkám, že jsem pár spoluprací nepřijala, ale byly to takové,které mě zaujaly a k mému blogu měly blízko....ne nějaké asijské šperky nebo kondicionéry :D Jak píšeš, důležité je znát svou hodnotu a neskočit po každé nabídce.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Reklamu na šperky za malou cenu ráda dělat budu, ale nechci dělat reklamu šperkům na CZ eshopu, kde je prodávají za 800kč, přitom jsou z ebay. Otřes.

      Napsala jsi to dobře, myslím, že jsem to i já sepsala v článku co nejpřesněji. :)

      Delete
  6. Otravuje me vsudypritomna reklama na urcite bryle cizi znacky, ta mi chodi na email 1x tydne. Ale prijmula jsem spolupraci se super webem cockovnik a byla jsem moc spokojena:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vím o čem mluvíš, mě ta reklama vyloženě neotravuje. Jejich brýle jsem viděla u kamarádky a jsou fakt krásný. Mě oslovili jednou ohledně giveaway, ale nepřijala jsem to.

      Delete
  7. Tohle se vážně děje? Aneb jak ze zábavy udělat "byznys".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Šári, jen počkej, myslím, že až ti trošku naskáčou čtenářky, tak se s tím taky co nejdřív setkáš :)

      Delete
  8. To že obchodníci nakoupí na ebay a pak to tu prodávají za víc, to je byznis. Když si to lidé kupují a vydělávají tak proč ne. Pokud ti tohle vadí, tak ti vadí všechny internetové a kamenné obchody? Každý to dělá za učelem zisku. A když to dají někomu za učelem reklamy tak to je na blogerkach jestli to příjmou nebo ne. Tady nejsi v zahraničí abys za to dostávala vysoké částky. To je muj názor........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Podle mě jsi ale nepochopila, co jsem vším chtěla říct.

      Pokud někdo něco nakoupí za velkoobchod. cenu a pak to prodá za vyšší cenu, to je v pořádku. Ale pokud někdo koupí šmejdy na ebay a pak to prodává na svém eshopu, kde o tom píše jako o super kvalitním zboží a prodává to za cenu kolem 1000kč, když kupní hodnota byla 50kč, tak to se mi nelíbí! To je prostě podvod.

      Už mě chápeš?

      Delete
    2. Ja to chapu, ale to mas takhle se vsim. To mas i kdyz si jdes koupit tricko do obchodu, taky vyrobni cena je mala a prodavaji ji za vic. Kdyz lidi jsou houpi a koupi to tak to je jasne ue obchodnici to zdrazi, to by byly samy proti sobe.. Dneska malo ktery obchodnik ti nabidne zbozi za tolik za ktere ho nakoupil.

      Delete
    3. Jde ale o to, že ten eshop o tom produktu napíše, že to je nej nej kvalita, přitom je to šmejd. Chápeš mě? :)

      A bohužel, ne každý se orientuje tolik na internetu, aby si to uměl ověřit. A bohužel to třeba koupí a nechá se podvést. To je na nic. A to není obchod, ale podvod. Tak doufám, že už víš "co tím chtěl básník říct". :)

      Delete
  9. Mně se ještě nikdy nikdo neozval, tak zatím nemá zkušenost :) Ono taky kdo by chtěl blog s tak málo čtenářkami :D

    ReplyDelete
  10. Blogování má být zábava. A pokud má někdo úroveň psát recenze o svíčce a petardách (ano, dá se zrecenzovat vše, to jsem zírala :D), tak na takový už víckrát nejdu. Kvůli tomu vzniká hlavně mnoho nekvalitních blogů, protože spousta blogerek ztrácí svou hodnotu (i jak jsi řekla ty) a píše naprosto neobjektivně. Ale hlavně, že mají něco free.. Spolupráci bych přijala jedině, kdybych byla s eshopem velice spokojená, nebo se jednalo o stránky, které patří mezi mé oblíbené už dávno.

    ReplyDelete
  11. No to uplne suhlasim a veľmi som sa divila,ked som minule narazila na blogu ktorý mal 100 čitatelov spolupracu ktorá bola ponuknuta mne čo mám 500 čitatelov,rovnaké veci v rovnakej hodnote..fakt na zamyslenie..

    ReplyDelete
  12. Eli krásně a hlavně pravdivě jsi to napsala!!!!

    ReplyDelete
  13. no co si budem vykládat, jsou české blogerky, které kdyby jim firmy nedávaly produkty, tak nemají co zveřejňovat, protože si samy nic nekoupí. pak ten blog ale taky tak vypadá, dvacet fotek produktu, odkaz na eshop/firmu a recenze jak je to super. i když 10 z 20 blogerek píše jak je to jejich názor a nikdo je nenudí psát a hodnotit výrobek kladně atd. no jasně. už jsem to někde psala, tyhle velké blogy už nečtu, protože pro mě nemají recenze žádnou hodnotu, když si holka se suchou pletí naplácá krém na pleť mastnou a píše jak je to super... na druhou stranu je každého věc, komu nebo čemu bude dělat reklamu. blog je jeho, tak si na něm může zveřejňovat co chce:) jako co si budem vykládat, kdyby mi někdo nabídnul něco, co by se mi líbilo a hodilo, tak bych to asi taky vzala☺ no šperky z ebaye asi ne, ale Chanel s Diorem klidně :DD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama jsem si říkala, že beauty blogy jsou něco. Vždyť kam tu kosmetiku už dávají? Pořád články o kosmetice, pořád dokola. To podle mě nejde dělat stále a pořád něco kupovat a recenzovat.

      (rozhodně ale beauty blogy miluji, jen jsem se nad tímto pozastavila)

      Delete
  14. Tvůj článek je úžasný. Mám ráda, když jednou za čas napíšeš něco obsáhlejšího a rozepíšeš se!

    ReplyDelete
  15. Super článek Eli, se vším máš pravdu. Mě přišlo pár pochybných spoluprácí, jak se šperky či japan e-shopy...nikdy bych to nepříjmula...je to pod mojí úroveň. Svůj blog si cením na víc než tohle...a když vidím blogerku co přijímá tyto typy spoluprácí...nemám chuť ji číst..Protože blog nemá pro své čtenářky,ale pro pochybný spolupráce,,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Denčo, oslovili te třeba clothingloves? Já je zvažuji, tak by mě zajímalo, zda tě nezklamali zrovna oni.

      Delete
    2. clothingloves mě kontaktovali několikrát, ať už, že mi nabízejí bižuterii či oblečení...nevím jaká by měla být spolupráce s nimi, ale já automaticky odmítám. Takových japan eshopů je hrozně moc a mě tohle neláká.....Neříkám, že spolupráce s nimi je špatná (zkušenost nemám).. Zároveň mě zajímá ta tvoje spolupráce...na jejich kvalitku atd. Takže jen do toho:)

      Delete
  16. Chápu tě, blogerka by měla pečlivěji zvážit na jakou nabídku a za jakých podmínek kývne. Obchodníci-firmy zjistili, že "blogová scéna" je pro ně (zatím) dost levná a snadná reklama. K tomu Ebay, bohužel ještě je dost lidí,kteří při nákupech po internetu nepoužívají vyhledávače, aby si porovnali v jaké cenové hladině se dá určitý produkt pořídit nebo nemají aktivní u karet platby do zahraničí a toho někteří vykukové využívají.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já ale takové lidi chápu, ne každý se v tom vyzná a třeba ani nevědí, že ebay existuje. My jsme mládež a máme to vyselektované, ale ostatní ani ne. Takže proto se mi to nelíbí, tyhle podvůdky a rozhodně by je blogy neměly podporovat a spolupracovat s nimi.

      Delete
    2. jo jo souhlasím NEPODPOROVAT :)

      Delete
  17. Eli, můžu se tě zeptat, jestli se ti líbí třeba www.clothinglove.net protože vím, že tě oslovili, psala jsi to na blogu někomu do komentáře. Podle mě je ten eshop hezkej, tak ti to přeju! :) J.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nejdříve jsem je odmítla, ale zvažuji je, prošmejdila jsem je, domluvila si nějaké podmínky a spolupráce by mě asi bavila. :) Takže se možná nějakých článků ohledně spolupráce s nimi dočteš. :)

      Delete
  18. Hezky sepsáno :) Oslovily mě 3 firmy a ode všech jsem couvla právě kvůli této pochybnosti. Hrůza :(

    ReplyDelete
  19. Výborný článek. Ve všem myslím, že máš pravdu. ale určitě se najde pár bloggerek, které reklamu udělají a stekně to je jeich věc jestli to zveřejní nebo ne. Ale jak píšeš, že tě chtěly osrat s těma super šperkama a pak si zjistila, že to je šunt z ebay za pár kaček tak to je moc. Ale myslím, že takto to dělá víc lidí. Dneska jde o to za levno pořídit a za draho prodat asi. Víc takových článků.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju, pokusím se příště zase rozepsat. ;)

      Nechci na nikoho ukazovat, ale bohužel je to tak a někdo kašle na svou hodnotu nebo na to, co propaguje.

      Delete
  20. celkem s tebou musím souhlasit ve všem, co jsi napsala. také mi přišlo několik návrhů ať napíšu takový a takový článek, že za něj dostanu 200,- korun, ale že ho nejdřív musím poslat jim, aby mi ho upravili :D to tak! celkem mě i vytočila spolupráce s Rimmelem nebo L´orealem. byla jsem z jejich nabídky celkem nadšená, ale když se ani nezajímali, jaký mám odstín pleti, co používám a co ne, celkem jsem se děsila co mi dorazí. no a bylo to oprávněné - od Rimmelu lesk na rty v zářivě růžovém odstínu (sám produkt to špatný nebyl, nesměl by být ovšem problém v tom, že já žádné takto výrazné patlátka na pusu nenosím) no a L´oreal, ten se vyznamenal nejvíce :D poslali mi krém proti vráskám pro věkovou kategorii 40-50-60 let :D když jsem paní v pátek napsala, co to má být, ještě neodepsala :D o takové spolupráce opravdu nestojím!

    ReplyDelete
    Replies
    1. No, to si děláš srandu?! :) To je něco jako krabičky krásy, kde produkty v krabičce ani vzdáleně neodpovídaly tvému kosmetickému profilu a tak ti poslali třeba takovou "slaměnku" (myslím, že se to tak jmenuje), která je určena pro opravdu už vyzrálou pleť. A takový produkt můžeš rovnou vyhodit nebo poslat dál a nic z něj mít nebudeš. Podobně jako ty a tvůj protivráskový krém no. :)

      Delete
    2. bohuzel nedelam :D proto si uz Senzabox nekupuju. i kdyz se mi treba obsah celkem libi, tak ze zasady. nelibi se mi, jak tam cpou to, co se jim nehodi (vis make-upova oranzada od Dermacolu) a take to, jak jednaji se svymi zakazniky.
      takove spoluprace a balicky jsou hold k nicemu. aspon mamce udela radost :D

      Delete
    3. Nat tak teď jsem se zarazila a zasmála...když už takové "firmy" měly by si dát sakra záležet na spoluprácích s blogy...jde vidět jak oni berou českou blogovou sféru vážně...:/

      Delete
    4. a vis co Denisko? kdyz se nad tim ted tak zamyslim, tak mi to i dava smysl. kdyz srovnam to, jak se chovaji mensi firmy naproklad prave s L'orealem, tak ... to se snad ani srovnat neda. ty mensi se snazi, recenze opravdu ctou no a u tech velkych to dopada tak, jak to dopada :D

      Delete
  21. Eli, super článek! Souhlasím. Nechápu třeba, jak módní blogerka (nebo jestli jsem nepochopila, že není módní, když postuje pouze outfity?!) dělá recenzi na musli. Přijde mi, že spousta holek bere všechno, hlavně, že to je zadarmo. Také nemám ráda, jak spousta blogerek nosí jen a pouze oblečení z asijských eshopů. A ne, opravdu jim nezávidím, vždyť tam mají převážně fake oblečení ze Zary, Asosu, HM a je to už z fotky nekvalitní. Vždyť to proboha nejsou nějaké drahé značky... Už to není ani tolik o jejich stylu, ale jsou jen ramínka na eshopové oblečení. A pak ta hodnota, o které píšeš. Jak mohou holky psát články o nějakém eshopu jen kvůli tomu, že jim pak pošlou prstýnek (který jim třeba i je malý:D)?! Já zatím spolupracovala s PR Prague Fashion Weekendu, měla jsem vstupy na přehlídky zdarma a pak o nich psala články, které jsem ani psát nemusela, ale jen, protože se mi přehlídky líbily a šla bych tam, i kdybych si musela lístky koupit sama. A končím, nějak jsem se rozepsala :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak nejdříve musím poděkovat za chválu, články na téma píšu nerada, ale jsem ráda, že se ujal. ;)


      No, co se týče toho, že ti eshop pošle třeba jen prsten. Pokud se jedná o spolupráci, která není jednorázová, tak to jde. Když ti pak pošlou ještě několik kousků (šperků). Co myslíš?

      Pak jsem i viděla jednu firmu, která autorkám blogu poslala jeden prsten, ale z pravého zlata a to se mi taky líbí. To bych brala. :) (hihi)

      Oblečení z japan style jsem vlastně nikdy nezkusila, nakupuji u vietnamců, ale japan style na ebay atd ne. Nic proti, jen jsem to ještě nezkusila, ale vím, že se to oblečení jednou vypere a je hned o několik procent poničené jen po jednom vyprání. :(

      K tomu, jak jsi psala, že autorka fashion blogu psala o musli. Ono, je to každého věc, ale je dost možné, že nad tím hodně lidí (čtenářů) pozastaví a "bodne je to do oka". :)

      Teď jsem dostala nabídku spolupráce od clothingloves.net (stejně jako hromada jiných blogů), tak na ně mrkni a schválně mi pověz, co si o tom shopu myslíš. Já jsem si s nimi domluvila nějaké ty podmínky a zvažuji, že to vezmu. :) Ale fotky z japan style jsou evidetní, když na to mrkneš...

      Delete
  22. Šlo o to, že slečna musela napsat nejdříve vychvalovací článek o tom eshopu atd. a pak další článek s tím, že má nový prsten:))
    Zlatý bych taky brala!:)) I tu bižu, jen by se mi nechtělo psát, jak jsou super, když jsem od nich ještě nic neměla;)
    Clothingloves vypadá skoro stejně jako sheinside atd., ale nepřijde mi tak předražený, spíš má super ceny. Japan style tam je hodně, to máš pravdu, ale dají se tam najít hezké věci - koukala jsem hlavně na halenky. Líbí se mi hlavně ty ceny, pokud kývneš na spolupráci, tak pokud inspiruješ čtenářky ke koupi na tom eshopu, tak je to nezrujnuje a ceny jsou nízké, takže budou čekat nižší kvalitu:) Na jiných eshopech bývají třeba ceny stejné nebo i vyšší jako v tom HM.
    A taky mi je jasné, že ty budeš opravdu psát svůj názor na to, jaké to oblečení je, nebudeš to vychvalovat do nebes jen kvůli tomu, aby jsi dostala další:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Přesně, přesně. :) Pokud to oblečení není sice značka, ale třeba něco z japan style, ale cena je ok, tak si myslím, že by to mohla být fajn spolupráce. :) Díky za názor!

      No a vychvalovací článek bych nepsala, například clothingloves chce nejprve článek, ale zaručuje ti odměnu, kterou ti potom pošle a hlavně nechtějí vychvalovací článek, ale jen článek, kde napíšeš svoje dojmy a dáš tam třeba i odkazy, což je ok.

      Delete
  23. Eli, tak teď s tebou nemůžu souhlasit.. Chápu, že v dnešní době si chce každý vydělat a co nejvíc a vynaložit na to co nejmenší námahu, ale jde mi o to, že bych po vás, jako bloggerkách, očekávala serioznost. Tím myslím to, že i kdyby vám nějaký e-shop věnoval třeba krém za 5 tisíc, třeba nějaký super značkový, co by tolik opravdu stál, tak abyste napsali recenzi objektivní a ne vychvalovací. Prostě se předem domluvit na tom, že na to napíšeš svůj objektivní názor, třeba přidáš i odkaz jako reklamu, ale pokud dobrý nebude a nebudeš s ním spokojená, tak to napíšeš. A ne psát dobrou recenzi na špatný výrobek, třeba i nějaký Chanel..
    Proto obdivuji třeba Petru Lovelyhair nebo LU (světmódyXL):-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ale to s tebou souhlasím. Tak teď moc nechápu, co se ti na mém článku konkrétně nelíbilo (který úsek)? :)

      Delete
  24. Víc takových článků prosím! Jsi skvělá, ten text jsem slupla jedním dechem! :) S.

    ReplyDelete
  25. Je to pravda a musím souhlasit s každým slovem. Máš to v hlavě srovnané!

    ReplyDelete
  26. Ano, některé firmy bloggery využívají jen jako levnou reklamu, případně i na mnoha spolupracích chtějí vydělat (nabídky typu - nejprve udělejte objednávku v určité ceně a teprve když se nám bude líbit co píšete, tak vám pošleme něco zdarma), a podobně. Osobně ale k tomu vždy přistupuji tak, že se zařeknu propagovat jen to, s čím vnitřně souzním. Jinak si myslím, že to v opačném případě je na výsledné recenzi poznat a tu ztracenou důvěru si blogger jen těžko získává zpět.

    ReplyDelete

Subscribe